Jag har provat på några metoder när det gäller att tvätta håret men just nu är Libero Baby Wash och Garnier Fructis Volume Restructure balsam mina favoriter.
Baby washen skummar extremt lite så det känns som att den inte rengör ordentligt men det är ju absolut inte sant (det behövs inte skum för att håret ska bli rent!)
Jag gnuggar in washen lite överallt i hårbotten sen masserar jag i ca 2-4 min och efter det sköljer jag,
jag brukar inte shamponera hela håret eftersom det bara är vid rötterna det är smutsigt.
Sen balsamerar jag hela håret även hårbotten. Förut trodde jag att håret skulle bli fett om jag använde balsam i hårbotten men det är tvärt om, utan återfuktning
börjar hårbotten producera mer talg och håret blir fett. Det gäller så klart att använda rätt balsam utan silikoner, mineraloljor och annat som inte går att tvätta ur.

Libero Baby Wash INCI:
Aqua
Sodium Cocoamphoacetate (Ett milt tvättaktivt ämne på bas av kokos som ger ökad skonsamhet hos produkten.)
Glycerin (Fuktbindande)
PEG-150 Distearate (Förtjockningsmedel)
Sodium Lauroyl Glutamate (Syntetisk tensid som tillverkas av kokosolja och glutaminsyra)
Citric Acid (Citronsyra som man använder för att ställa in pH på produkten och påverka dess konservering.)
Betaine (Betain är en biprodukt av sockerbetor bearbetning)
Panthenol (Provitamin till vitamin B5)
Phenoxyethanol (Konserveringsmedel)
Benzoic Acid (Konserveringsmedel)
Dehydroacetic Acid (Konserveringsmedel)
Tetrasodium Iminodisuccinate (Kelateringsmedel)
Sodium Chloride (Salt)

Garnier Fructis Volume Restructure INCI:

Water
Cetearyl Alcohol (Emulgeringsmedel)
Behentrimonium Chloride (Antistatiskt medel)
Starch Acetate (Stärkelse)
Niacinamide (Vitamin B3)
Sugar Cane Extract
Hydroxyethylcellulose (Förtjockningsmedel)
Chlorhexidine Digluconate (Konserveringsmedel)
Camellia Sinensis Leaf Extract (Te extrakt)
Benzyl Alcohol (Konserveringsmedel)
Linalool (Doftämne)
Panax Ginseng Root Extract (Ginseng Extrakt)
Propylene Glycol (Förtjockningsmedel)
2-oleamido-1 (Vad jag kunde klura ut så har det någonting med att leverera phospholipids (??) till håret)
3-octadecanediol (Nåt från växter)
Apple Fruit Extract
Pyridoxine hcl (En form a B6 vitamin)
Geraniol (Doftämne)
Cetyl Esters (Förtjockningsmedel)
Citric Acid (Citronsyra som man använder för att ställa in pH på produkten och påverka dess konservering.)
Butylphenyl Methylpropional (Doftämne)
Citronellol (Doftämne)
Lemon Peelextract
Parfum

Nu när jag har kollat upp vad produkterna verkligen innehåller så är jag inte så säker på att jag vill använda dom nå mer!

