Det här var det första SLS-fria schampot jag provade.
I början tyckte jag om det jätte mycket eftersom det gjorde håret rent utan sulfater, men efter ett tag märkte jag att mitt hår inte tyckte om schampot.
Jag började läsa på innehållsförteckningen och upptäckte att både schampot och balsamet innehåller veteprotein!
Då kunde jag konstatera att mitt hår inte tycker om proteiner.
Men för människor vars hår tål proteiner skulle det här definitivt vara ett schampoo som passar, den enda nackdelen är väl att det är ganska dyrt men om man inte tvättar håret så ofta då räcker det ganska länge.

En annan sak som jag märkte är att om man har blonderat hår (som jag har kvar i topparna) så blir den delen av håret väldigt strävt när man har schamponerat, men det försvinner efter balsamering.

Image

Så som summering:

Fördelar:
Det gör håret rent utan sulfater och är miljövänligt

Nackdelar:
Innehåller proteiner och Alkohol Denat
Är ganska dyrt

Här är länken till hemsidan utifall att ni är nyfikna:
http://shop.im-natur.se/produkter/harvard.aspx

