När det gäller no ‘poo så finns det nästan oändligt med fantastiska produkter det gäller bara att hitta dom, att våga använda dom och att använda dom rätt!
När jag sitter och läser om no ‘poo så lär jag mig alltid någonting nytt, igår läste jag om Rosmarinolja och då fick jag reda på att den inte ska användas om man är gravid eller om man har högt blodtryck. Vid graviditet kan den ge missfall (!!)

Här är iallafall tre av mina favoriter just nu.

Avokadooljan använder jag i hårtopparna lite då och då. Jag tar en eller två droppar i handen, värmer upp oljan mellan handflatorna och smörjer in den i hårtopparna.
Ett tips är att göra det precis innan du ska gå och lägga dig, då vaknar du upp med underbart hår på morgonen.

Aloe 99 använder jag för att smörja in ögonen, ögonfransarna och ögonbrynen. Jag läste någonstans att man egentligen inte ska smörja in ögonfransarna, men sen jag började använda aloe på fransarna har dom (tycker iaf jag) blivit mycket längre och friskare. En billigare version av ögonfransnäring kanske?

Nästan alla som håller på med no ‘poo vet vad man kan göra med ricinolja men jag berättar iallafall vad jag gör med den.
Någon gång då och då använder jag den som inpackning i håret innan jag duschar, då tar jag ca 1 msk ricinolja och 2 msk annan valfri olja. Den här kuren ska få håret att växa så det knakar, men jag har inte använt ricin nog länge för att kunna bekräfta det.

En annan sak man kan använda ricinolja för är OCM (oil cleansing method), jag använder den som en djupverkande rengöring ungefär varannan vecka. Här kan ni läsa mer om OCM: http://www.nopoo.se/ansikte/recept/97

